کد خبر : 2             زمان انتشار : 1399-12-27      ساعت 14:16          تعداد بازدید : 412
بهترین نوع سگ های خانگی ، سگ های مناسب نگهداری در آپارتمان
سگ‌ ها صدها نژاد گوناگون دارند که بیشتر آن‌ ها در چند صد سال اخیر به وسیله اصلاح نژادی توسط انسان‌ ها ایجاد شده‌اند. آن ها را می توان یکی از متنوع ترین گونه های جانوری در دنیا دانست بطوری که بسیاری از نژادهای این حیوان را فقط می توانید در کشور ایران مشاهده کنید و بسیاری از این نژاد ها نیز در ایران موجود نمی باشند.
سگ‌ ها متناسب با ویژگی‌ های نژادیشان رفتار و حرکات خاص خویش را دارند ، ژرمن‌ها نسبت به غریبه ها محتاط می‌ باشند اما در عین حال اولین صاحب خود را به‌ عنوان یک دوست در سراسر زندگیشان به حساب می‌ آورند ، آنها چیزهایی را که یاد می‌ گیرند هرگز فراموش نمی‌ کنند و آرامش و امنیت را در کنار صاحب خود تجربه می‌ کنند
سگ‌ ها بسیاری از نیروها و انرژی‌ های بیرونی را که انسان قادر به جذب و دریافت آنها نمی‌ باشند دریافت نموده و نسبت به آنها واکنش نشان می‌ دهند ، بی قراری و پارس سگ‌ ها قبل از زلزله و طوفان رفتارهایی است که قرن‌ ها آدمی را مجذوب خود ساخته است ، سگ‌ ها در موقعیت‌ های مختلف رفتارهای متفاوتی از خویش نشان می‌دهند . به عنوان مثال یکی از ویژگی‌ های جالب سگ‌ ها درک نمودن حس ترس می‌ باشد به طوری که اگر فردی از سگی بترسد و از جلوی او فرار کند حیوان بلافاصله واکنش نشان داده و اقدام به پارس کردن و تعقیب او خواهد نمود چرا که سگ‌ ها اشیای متحرک را هدفی برای تعقیب نمودن محسوب می‌ نمایند و در واقع این یک رفتار غریزی برایشان محسوب می‌ گردد .

سگ پیچون فرایز Bichon Frise
بیچون فرایز پت
سگ های نژاد بیچون فرایز بسیار دوست داشتنی و جذاب هستند . آنها دارای موهای بلند و کمی فردار ، گوشهای بلند و افتاده ، چشم های گرد و سیاه رنگ ، گردنی بلند کمانی شکل و دمی که در پشت او کامل فر خورده است می باشند . بیچون فرایز بسیار شاد ، سرزنده و رفتاری دوستانه دارد هم چنین به فعالیت و بازی کردن بسیار علاقه مند است . آنها اغلب به رنگ سفید و کرم روشن یافت می شود .
سگ بیچون فرایز جزو دسته بندی سگ های خانگی و گروه سگ های عروسکی است . رابطه این سگ با بچه ها و افراد خانواده بسیار منعطف و خوب است .
در مورد طول عمر آن ها باید بگوییم که طول عمر این نژاد دوست داشتنی و با نمک 12 تا 15 سال است . اما اگر مراقب آن ها بود و سلامت آن ها را همیشه در نظر گرفت و تغذیه مناسبی برای آن ها در نظر گرفته شود ، عمر بیشتری نیز خواهند کرد .
برای این که سگ بیچون زیبا باشد، باید به طور روتین صورت او را تمیز کنید . بهتر است که بدانید مخاط و ترشحات چشم موجب تجمع آن ها به دور چشم خواهد شد که می تواند منجر به مشکلات چشم برای این سگ دوست داشتنی شود .

سگ مالتز maltese
سگ مالتز پت خانگی
سگ مالتز یک سگ کوچک خانگی است ، این پت خلق و خوی ملایم و بی خطری دارد . سگ مالتیز با همه همانند یک دوست صمیمی رفتار می کند . مالتیز جزو گروه سگ های عروسکی است .
این سگ پوستی سفید رنگ دارد ، که زیبایی خاصی به این سگ عروسکی بخشیده است ، بطوریکه برخی از افراد مالتیز را به عنوان سگ سفید برفی می نامند .
سگ مالتیز اصیل با اینکه جثه کوچکی دارد ، اما یک سگ نیرومند و قوی می باشد . آموزش و تربیت سگ مالتیز اصیل کار آسانی نیست ، این سگ ها بسیار حساس و درست کار هستند .
یکی از روش های تربیتی سگ ها این است که در ازای هر رفتار مثبت و کار خوبی که انجام می دهند، به آن ها جایزه دهید. به این ترتیب آن ها به انجام مجدد آن کار یا رفتار تشویق می شوند . هیچگاه سگ خود را تنبیه نکنید و با خشم و عصبانیت با او رفتار نکنید ؛ زیرا این رفتارها باعث می شود سگ شما بترسد و دچار تنش و اضطراب شود . نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که حواستان باشد هنگام غذا دادن به سگ مالتیز زیاده روی نکنید و حجم مشخصی از غذا را در اختیار او قرار دهید .
سگ پودل Pudel
سگ پودل پت فرفری
پودل جزو دسته سگ‌ های خانگی محسوب می‌ شود که بسیار فعال ، هوشمند و ظریف است . شخصیت کاملا خود ساخته و مستقلی دارد ، هنگامی که در حال حرکت است ، حرکتش به طور مغرورانه و با افتخار است
این سگ‌ ها را برای انجام کارهای سختی پرورش داده‌اند و برخلاف آنچه که به نظر می‌ رسد ، پودل ها خیلی هم افاده‌ای و مردم گریز نیستند . آن‌ ها عاشق انسان‌ ها هستند و دوست دارند همیشه در کنارشان باشند و هیچ علاقه‌ ای به تنهایی ندارند . پودل استعداد زیادی در اجتماعی شدن دارد و همیشه برای بازی کردن آماده و مشتاق است.

سگ آکیتا Akita​
سگ آگیتا باهوش بازیگوش
آکیتا سگی است قدرتمند ‌‌‌‌‌‌،‌ استوار ، عضلانی با ظاهری مشخص و مجزا از سایر سگها .
آن ها حیوانات باهوش و با استعدادی هستند که به راحتی میتوانند آموزش های مورد نظر شمارا فرابگیرند . کنترل و تربیت سگ آکیتا کمی دشواره و نیاز به صاحبی داره که خودش هم شخصیت قوی و محکمی داشته باشه .
آکیتا بسیار قوی و پرانرژیه و نیاز به تربیت و آموزش درست داره تا بتونه این انرژی رو از طریق درست تخلیه کنه .
این سگ فوق‌العاده هم باهوشه ، اما خیلی زود وسط جلسه آموزشی حوصله‌ ش سر می‌ره و دیگه به حرفتون گوش نمی‌کنه . از طرفی این سگ شخصیتی مستقل داره و به راحتی رئیس بودن شما رو قبول نمی ‌کنه .
به همین دلیل ، نگهداری از سگ آکیتا به کسانی که تا حالا تجربه نگهداری از سگ نداشتن توصیه نمی‌شه .
سگ چو چو Chow Chow​
سگ چاوچاو اشرافی
چوچو یک نژاد سگ اشرافی است که منشأ آن را چین شمالی می‌ دانند ؛ یکی از دلایل معروف بودن این نژاد زبان آبی و پاهای عقبی صاف اوست که باعث خرامیدنش می‌شود . همچنین در قسمت پشت سر دارای یال می‌ باشد که به آن چهره ای شیر مانند می‌ بخشد . به همین جهت در گذشته مورد توجه امپراطوران چین بوده است .
این سگ دارای جثه ای تنومند با جمجمه کوچک ، پهن ، مثلثی و گوش‌هایی گرد و ایستاده است .
چو چو سگی است وفادار ، بدون بوی بدن ، که می تواند سگ نگهبان خوبی هم باشد و باید با آن رفتار مهربان و آرام داشت و با بچه ها بسیار خوب هستند .
آنها نسبت به صاحب خودشان بسیار وفادار هستند . به گفته اغلب صاحبان این نژاد آنها براحتی میتوانند کلاهبرداری را یاد بگیرند . آنها اشتیاق زیادی به یادگیری دارند . بعضی ها معتقدند که نوع مو کوتاه آن فعالتر و باهوش تر از نوع مو بلند است .

سگ پاگ pug
سگ پاگ زشتو
سگ پاگ یکی از بانمک ترین و محبوب ترین نژادهای سگ در دنیا است و البته محبوبیت اون ها هم بی دلیل نیست . سگ نژاد پاگ علاوه بر ظاهر بانمک و صورت چروکش ، شخصیت فوق العاده ای هم داره .
سگ های پاگ سگ هایی با اعتماد به نفس دارای شخصیتی دلسوز و مهربان هستند و شیطنت و بازی گوشی رو چاشنی رفتارشون میکنند تا خودشون رو توی دل همه جا کنند .
سگ پاگ خودش رو خیلی خوب با زندگی شهری و آپارتمانی وفق داده و با سبک زندگی شهری سازگاری خیلی خوبی داره . پاگ ها عاشق این هستن که اطرافشون پر از آدم باشه و از تنها ماندن توی خونه متنفرند .
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.
بایگانی ها

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4
شبکه های اجتماعی

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4