کد خبر : 3             زمان انتشار : 1400-02-02      ساعت 18:59          تعداد بازدید : 247
نکات مهم در انتخاب غذای سگ ها
توله‌ ها به سرعت در حال رشد هستن و در عرض تنها چند ماه از یه توله سگ کوچولو و بامزه به سگی بزرگ و بالغ تبدیل می ‌شن . به همین دلیل توله‌ ها به پروتئین ، چربی و انرژی بیشتری نیاز دارن و غذای توله سگ باید به خوبی پاسخگوی نیازهای تغذیه ‌ای توله در سن رشد باشه .
تغذیه توله سگ نقش مهمی در سلامت و طول عمر سگ در بزرگسالی داره و لازمه که بهش توجه کافی داشته باشید . غذای توله سگ باید تمام نیازهای تغذیه ‌ای و انرژی مورد نیاز توله سگ برای رشد و فعالیت رو تامین کنه . به طور کلی پروتئین و چربی غذای توله سگ باید بیشتر از غذای سگ بزرگسال باشه . همینطور این سگهای کوچولو برای رشد و استحکام استخوناشون به کلسیم بیشتری هم نیاز دارن .
برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای توله سگ چند گزینه دارید :

آشپزی و تهیه غذای توله سگ در خونه ( غذای خونگی )
محصولات تجاری و غذای آماده برای توله سگ
ترکیبی از هردو ( غذای خونگی + غذای تجاری )
انتخاب هرکدوم از این گزینه‌ ها به موارد مختلفی مثل زمان ، وقت و هزینه ‌ای که می ‌خواید برای سگتون صرف کنید و وضعیت و شرایط سلامتی سگتون بستگی داره . مثلا غذای توله سگ هاسکی و توله‌ های نژادهای بزرگ مثل ژرمن و روتوایلر با غذای سگهای عروسکی متفاوته .
به طور کلی بهترین غذا برای سگ باید شامل موارد زیر باشه :
پروتئین
چربی
فیبر
خاکستر/ مواد معدنی مثل کلسیم ، فسفر ، منیزیوم ، پتاسیم ، آهن ، مس و …
انواع ویتامین ‌ها ( ویتامین A ، B ، C ، D و E )
رژیم غذایی سگ همزمان که باید حاوی پروتئین ، ویتامین‌ ها ، چربی و فیبر باشه ؛ باید با توجه به سن سگ شما هم تغییر کنه . نمیشه غذای یک سگ بالغ رو به توله سگ داد و بالعکس .
تاثیر نژاد و جثه سگ بر رژیم غذایی
انتخاب غذای مناسب برای سگ تا حد زیادی به نژاد ، جثه و میزان فعالیت سگ بستگی داره و مثلا غذای سگ ژرمن شپرد مسلما با غذای سگ پامرانین باید تفاوت داشته باشه .
هرچند هرسگ ویژگی ‌های خاص خودش رو داره و باید با مشورت دامپزشک رژیم غذایی دقیقش رو مشخص کرد ؛ اما به طور کلی :
رژیم غذایی سگ ‌های کوچک مثل پامرانین ، شیتزو تریر ، شیوهواهوا و … باید مبتنی بر ویتامین‌ ها ، مواد معدنی ، غلات و سبزیجات باشه ؛ بنابراین نیازی نیست بخش زیادی از رژیمش رو گوشت و پروتئین‌ تشکیل بدن .
رژیم غذایی سگ‌ های متوسط هم باید شامل انواع ویتامین ‌ها ، اسیدهای چرب ، پروتئینها و مواد معدنی ضروری باشه . حواستون باشه که این سگ‌ ها به نسبت سگ‌ های بزرگ معده کوچکتری دارن و لازمه که انرژی لازم برای فعالیت رو از غذا دریافت کنن .
رژیم غذایی سگ‌ های بزرگ و نگهبان و گارد مثل ژرمن شپرد ، روتوایلر و گلدن رترییور طیف گسترده‌ ای از مواد غذایی رو شامل میشه . این سگها اغلب خیلی فعال هستن و به همین دلیل نیاز به پروتئین بیشتری دارن . رژیم غذایی مناسب برای این سگ‌ ها باید شامل پروتئین ، فیبر ، کربوهیدرات ، ویتامین و مواد معدنی باشه .
غذای خونگی سگ
غذاهای ممنوعه برای سگ
شاید براتون عجیب باشه که بدونید خیلی از مواد غذایی که تو هر خونه ‌ای پیدا می ‌شن برای سگها خطرناک و سمی و مضر هستن . به همین دلیل به عنوان صاحب سگ باید این غذاها رو بشناسیم و اونا رو از دسترس سگمون دور نگه داریم .
برخی از غذاهای مضر برای سگ عبارتند از :

شکلات
قهوه ، چای و نوشیدنی‌ های کافئین دار
انگور و کشمش
آیا غذایی که توی خونه درست میکنیم میتونه برای سگمون مفید و کافی باشه ؟
بله ، ولی شرط داره
شرطش اینه که دامپزشک بسته به ویژگی های سگ شما مثل

وزنش
سنش
میزان فعالیتش
نژادش
بیماری های خاص سگ
و چندین فاکتور دیگه ، مواد تشکیل دهنده غذای سگ و مقدارشون رو مشخص کنه .

دستور غذایی نوشته شده توسط دامپزشک چون با توجه به نیازهای غذایی اختصاصی سگ شما محاسبه و فرمول نویسی شده ، بسیار بالانس شده هست و میتونه حتی از غذای خشک هم براش مفیدتر باشه چون از مواد تازه و باکیفیت تشکیل شده .
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید
سعید-کوهدشت ( 1398-01-29 13:26 )
من وقتی متن رو خوندم به نظرم طرح خوبی هستش درسته زمان بر هست برای جا انداختنش ولی ارزش این رو داره که بانک ها با استفاده از این طرح این بحران رو از کشور دور کنند


.
بایگانی ها

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4
شبکه های اجتماعی

تیتر 1

تیتر 2

تیتر 3

تیتر 4